H. Mooij overleden in 1982.

Zijn kleinzoon, Marcel Veldhuyzen, berichtte mij:

Misschien herinnert iemand zich nog mijn grootvader, dr. H Mooij, leraar wiskunde. Hij heeft (ik denk) vanaf 1968 tot en met 1971 wiskunde gegeven aan de HBS-klassen, met als laatste, schooljaar 1970/71, aan de zgn. ‘bezemklas’ van de HBS, degenen die gezakt waren voor het laatste HBS-examen van 1969 en nog een paar uur wiskunde per week nodig hadden om uiteindelijk te slagen.
Ik zat dat schooljaar in de brugklas. Mijn grootvader was toen al 71; hij heeft meer dan 50 jaar voor de klas gestaan en altijd met veel plezier. Hij is in 1982 overleden, bijna 82 jaar oud.

Rob Bethlehem, dhr Mooij, (Arie) Guldemond, (Gerard) Breedveld, dhr.Visser, Marion Hendriks, Margriet van Schaijk Wie herkent meer mensen?
eindexamen osg 1972 aula Rob Bethlehem, H. Mooij, Arie Guldemond, Gerard Breedveld, Hans Visser. Carla Adelaar, Dirk den Hollander, Tine Vos, Caprise van Lamoen, Bep van Lieshout, Marion Hendriks, Margriet van Schaik Wie herkent meer mensen?

Jan Deiman vult nog aan:
De heer Mooij gaf al les vanaf in ieder geval schooljaar 1966/1967.

Mieke Kreunen vult aan:
ik herinner mij je grootvader heel goed. Hij was één van mij favoriete docenten en niet alleen van mij. Hij verstond de kunst het vak heel boeiend te maken. Ik herinner mij dat hij een keer iets uitlegde over een bol die hij met zijn handen in de lucht ‘tekende’. Klasgenoot Rias Bonnema stelde tijdens dat betoog een vraag, je grootvader hield de imaginaire bol stevig vast, keek er omheen en vroeg: ‘wat zeg je Rias?’

Geplaatst op 29 december 2022, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. Dag mijnheer Veldhuyzen, ik heb een aantal jaren op het Gem. Lyceum wiskunde lessen gehad van uw grootvader, ik denk vanaf 1967 tot mijn eindexamen in 1969. Hij was een heel bijzondere man en een geweldig goede leraar, ik denk nog altijd met veel respect aan hem terug. Ik herinner mij dat een ouder hem ooit eens vroeg of het hem niet verveelde alsmaar dezelfde stof te behandelen, jaar na jaar. Zijn heel karakteristieke reactie was ‘maar mijnheer, het zijn elk jaar weer andere kinderen!’

Plaats een reactie